کد مطلب:284917 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:275

نوامیس الهی تاریخ
اصل غیبت نیز از سنن الهیه است كه به تصریح قرآن در انبیاء و مصلحین سلف نیز بوده است [1] .



[ صفحه 32]



و امام در حال غیبتی كه در اثر عصیان خود مردم به وجود آمده است باز حجت است. و در صورتی كه مردم به اخلاص وی را بخواهند آشكار خواهد گشت. در همان حال غیبت نیز حوائج و مقاصد متوجهین و متوسلین را بر می آورد و در مشكلات و معارف جویندگان را امداد می كند. دعای وی و اراده اش نیز در انقلاب نیات سركشان و متنفذین عالم موثر است. و با توجه به اینكه او ناظر كردارهاست، عقیده داران از گناه و تجاوز چشم می پوشند. نیز تربیت و ایصال نفوس مستعد، به عهده ی اوست. پس بدین وسیله، طالبان بصیر از اینكه به دام هوسبازان و دین سازان و مدعیان و اقطاب بیفتند - و دوباره تشتتهای ناروا در كنگره ی اجتماع بس - آزرده ی شیعه به وجود آورند - آسوده می مانند. [2] .


[1] اكمال الدين صدوق و ساير تفاسير و تواريخ انبيا.

[2] نيز كفايه الموحدين (ج 2) و بيان الفرقان (ج 5).